Interview nieuw lid Cor van der Heiden

Een grote schare trouwe leden vormt de stabiele grondslag van de Haagse Harttrimvereniging terwijl een gestage instroom van nieuwe leden de continuïteit waarborgt: een evenwichtig patroon dat we  graag in stand willen houden. Daarom is het onder meer belangrijk om helder te krijgen hoe nieuwe leden in contact zijn gekomen met onze vereniging en wat hun eerste ervaringen zijn.

We vragen het aan Cor van der Heiden, die pas sinds januari 2017 lid is. Als we hem na de fitness-sessie van vrijdagochtend voor het interview opwachten aan de koffietafel, komt hij aangelopen  met twee royale stapels folders van onze vereniging in zijn handen: ‘om te verspreiden bij huisartsenposten’, zo verklaart Cor enthousiast.  En dan te bedenken dat deze opgewekte en energieke man van 59 jaar nog maar tien maanden geleden van zijn cardioloog te verstaan kreeg dat hij de destijds geplande vakantie naar Florida, waar hij zich samen met echtgenote Wendy zo op verheugd had, wel uit zijn hoofd kon zetten.

Het begon allemaal met een vermeend griepje in april 2016; na die eerste klachten duurde het nog een paar maanden voor de juiste diagnose werd gesteld en Cor kon worden gedotterd: daarna stond hem een langdurige herstelperiode te wachten vanwege de sterk gereduceerde pompfunctie van zijn hart. In het kader van het revalidatietraject  bij Capri is Cor vervolgens op het spoor gezet van onze vereniging:  de begeleiding en advisering die hij zocht voor zijn verder herstel kon de Haagse Harttrimvereniging hem bieden.  Doortastend als hij is heeft hij geen moment geaarzeld en meteen contact met de voor vereniging  opgenomen en zich aangemeld voor een van de vrijdagochtendgroepen. Al spoedig ontdekte hij dat er een calamiteitenplan van kracht was, waaraan ook actief de hand wordt gehouden. Dat overtuigde hem definitief van de juistheid van zijn keuze voor de Haagse Harttrimvereniging.

Nu, vier maanden later zien het leven er alweer een stuk zonniger uit. Ofschoon Cor zijn oorspronkelijke beroep, chauffeur bij huisartsendienst SMASH niet meer mag uitoefenen, is hij in het kader van zijn re-integratie in het arbeidsproces  in deeltijd alweer werkzaam in andere functies bij zijn werkgever. Inmiddels is Cor behalve op vrijdagochtend sinds maart ook actief in de fitnessgroep van dinsdagochtend. En last but not at least gaat de vakantie naar Florida, zij het met een vertraging van bijna een jaar, nu alsnog door.

Eind goed, al goed: na terugkomst van vakantie kunnen we wellicht ook de aanmelding van Cor’s echtgenote Wendy als nieuw lid tegemoetzien!