Nieuwsbrief december 2023

In deze nieuwsbrief:

-          DAHHV op de vrijwilligersmarkt in Mariahoeve

-          Contributie inning omgezet naar maandelijkse automatische incassering

-          Ontwikkeling in ledenaantallen

-          DAHHV tijdens de kerstdagen

-          Onze wens voor 2024

DAHHV op de vrijwilligersmarkt in Mariahoeve

Afgelopen november zijn we met een delegatie vanuit het bestuur aanwezig geweest op de vrijwilligersmarkt in Marahoeve. Op deze markt zijn verschillende stichtingen en verenigingen aanwezig om mensen te interesseren voor een vrijwilligersbaan. Het was gezellig druk met veel aanwezige verenigingen. Iets minder met bezoekers.

Ons doel om daar te gaan staan? We kunnen heel goed bestuursleden gebruiken. Wellicht weet u dat wij al bijna een jaar zonder secretaris zijn. Verder hebben we een aantal bezoekers weten te enthousiasmeren om bij ons te komen sporten. En we hadden een hoop om ons beweegcoach team te kunnen versterken. Helaas een secretaris hebben we niet gevonden. En de gehoopte beweegcoach hebben we ook niet gevonden.

Contributie

Op de afgelopen ALV is besloten het aantal vormen abonnementen te verminderen en de contributie alleen automatisch maandelijks te incasseren. Geen eenvoudige operatie maar onze penningmeester Theo Kuijer is het gelukt om iedereen op de juiste manier in het incasso systeem te krijgen. Hiervoor onze complimenten.

Ontwikkeling Ledenaantallen

Afgelopen jaar zijn er uiteraard leden die ons verlaten hebben om diverse redenen. Van Capri hebben wij regelmatig een instroom van nieuwe leden en ons ledenaantal blijft keurig hiermee op een aantal van rond de 200.

Bijzonder is het om te vermelden dat de sport en spel groep die elke maandagmiddag in de sporthal van hockey vereniging HDM sport na de start dit jaar gegroeid is van 15 naar nu 27 leden. En in het bijzonder willen wij Frits Jacobs bedanken voor zijn inzet voor deze groep.

Onze zorg ligt wel bij de volleybalgroepen. Het aantal leden loopt steeds verder terug en we komen voor twee groepen in de gevarenzone qua aantal deelnemers. Wij roepen de leden dan ook op om in hun omgeving te zoeken naar mensen die willen deelnemen aan de volleybal op dinsdagavond en/ of donderdagavond. We hebben hard nieuwe leden nodig anders zou dit het einde van onze volleybalactiviteiten kunnen betekenen.

De DAHHV tijdens de kerst

De kerstdagen komen eraan en voor we het weten is het alweer 2024. En zoals elk jaar is de animo om te komen sporten tussen kerst en oud en nieuw niet erg groot. Om die reden heeft het bestuur besloten de vereniging te sluiten vanaf maandag 25 december 2023 tot en met maandag 1 januari 2024.Vanaf dinsdag 2 januari 2024 gaan we weer enthousiast van start met het wegwerken van de kerstkilo’s.

Tot slot

In 2024 willen wij ons inzetten om de ingezette groei door te zetten. Hopelijk kunnen we weer een extra dag groep openen en aspirant leden van de wachtlijst een plek bieden. Ook willen wij graag een extra beweegcoach aanstellen om onze kwetsbaarheid in de begeleiding van de diverse groepen wat te kunnen verminderen. Kortom werk genoeg weer en als u ons wilt komen ondersteunen als bestuurslid dan bent u van harte welkom.

Wij wensen alle leden hele fijne en gezellige kerstdagen en een mooie jaarwisseling.

Voor iedereen een gezond en mooi 2024.

Het bestuur van de DAHHV

Hans Riebroek voorzitter

Theo Kuijer penningmeester

Ad ten Ham